Opholder sig i markedsføring førerfeltet synes at være en endeløs søgen. Marketing behøver ikke at være lige så komplekst som nogle mennesker gør det til at være. Det er simpelthen et spørgsmål om forståelse, som du markedsføring – din ideelle kunder – og derefter kommer op med et system, der holder dit navn foran dem. En stor del af systemet er at skabe nok værdi for dine kunder, at de ønsker at høre fra dig.
Et andet aspekt af markedsføring er at vide, hvordan man hele tiden nå og øge dit marked på den mest omkostningseffektive måde. Én måde at stigningen nå og gøre så omkostninger effektivt er at finde andre virksomheder, der deler en lignende marked. Disse kan være gratis virksomheder og endda konkurrenter. Hvilken bedre måde for at få din fod i døren til et nyt marked end med den påtegning, der kommer fra et joint venture?
Solo marketing indsats, er ikke længere så effektive, som de var tidligere. Sande styrke ligger i at udnytte kraften i joint ventures. Det er formentlig en af de mest overbevisende marketing strategier kan du implementere. Med så mange mennesker konkurrerer i enhver given industri, kan en passende joint venture strække din markedsføring dollars og øge din marked rækkevidde. Og gøre det på en måde, at folk ønsker at gøre forretninger med dig. Der er kraft udnytte OPM-andre folks markeder.
De fleste mennesker henvise til OPM som andre folks penge. I virkeligheden, når du har fået tilladelse af en person eller en organisation til at nå deres marked, er du i det væsentlige bruger deres penge. Dette er imidlertid også et give og tage forhold. Hvis du bruger deres marked, skal du være villig til at lade dem bruge jeres.
Gennem årene har jeg været involveret i talrige partnerskaber. Nogle var kort sigt og én gang projekter, andre meget lang sigt. Jeg ville ønske, jeg kunne sige, at hver venture, jeg har været involveret med har været vellykket og uden hændelse, men det er ikke tilfældet. Dog med hver situation lært om gode eller dårlige, jeg en værdifuld lektie, som jeg har kunnet anvende til nuværende og fremtidige muligheder.
Overveje nogle vigtige faktorer før oprettelse af et partnerskab. Først og fremmest, hvad er ry for den person eller det firma, du er ved at udvikle dette forhold med? Det er vigtigt at vide, at de personer, du forbinder dit navn med er hæderlige, har tilsvarende værdier, når det kommer til den måde de se business, og de behandler medarbejdere og kunder med form for respekt, du ville forvente. Hvis du har en etableret kundebase, der har tillid til dig, og du derefter partner med et andet selskab, er du i det væsentlige siger, “business med dette selskab. Jeg giver dig mit ord, de er hæderlige.”
Derudover er det et rimeligt forhold? Før du foretager nogen forpligtelser, bestemme, hvad fordel for hver part. Hvad er hvert selskab bringe til bordet, som vil skabe et vellykket partnerskab? Du opretter en win/win forhold for alle parter involveret?
Sørg for at teste farvande. Gør ikke den fejl at blindt partnering med et andet selskab kun at finde ud af, at de to selskaber er uforenelige. Start med et lille projekt i stedet går ind for en langsigtet forpligtelse lige bortrejst.
Efter at finde en virksomhed, du ønsker at partner med, anbefale jeg varmt at sætte alting skriftligt. En skriftlig aftale vil hjælpe begge parter til at blive klar på, hvordan deres partnerskab vil arbejde. I mange tilfælde, vil du ønsker en advokat til at gennemgå oplysninger og selv udarbejdelse af en aftale. Sørg for at udnytte tjenestegrene af en person, der har alles bedste interesser for øje. Ved udarbejdelsen af en skriftlig aftale, tage hensyn til følgende: individuelle og fælles roller, hvordan nye kundeemner vil blive behandlet, og hvor udgifterne og indtægterne vil blive delt.
Tænk på din virksomhed vision. Hvem kender du, at du kan hjælpe til at skabe en win/win forhold med? Når du er klar på, hvem du kan partner med du vil være forbavse henne ved hvad der kan ske for dig, dine partnere og vigtigst, dine kunder og klienter.
Copyright & copy; 2004 af Kathleen Gage
Publishing retningslinjer: Du kan udgive min artikel i nyhedsbrevet, på dit websted, eller i din publikation, forudsat du medtager den ressource boks i slutningen. Anmeldelse vil blive værdsat, men er ikke påkrævet.