Nummer 1 udfordring at gå Solo med en virksomhed

For mange midten af deres karriereforløb fagfolk viser en anden (eller tredje eller fjerde) karriere sig for at være en virksomhed. Hvis din erhvervsgrenen forsvinder, du forlader en høj-profil job, eller du har steget i graderne, kan selvstændig virksomhed være din mest realistisk mulighed.
Mens du arbejder for en organisation, er det aldrig for tidligt for at begynde at spørge, “Hvad vil jeg, hvis mit job går væk – eller jeg beslutter at køre væk fra min karriere?” Når du begynder i denne retning – selv i en lille vej – vil du sandsynligvis udvikle momentum og blive rigtig kreativ.
Men -hvad kan du gøre? Det er nummer 1 udfordring, siger mine klienter.
1. find et behov. Når du flytter gennem din dag, lytte til kommentarer som, “Jeg ville ønske jeg havde…” Eller “Jeg ville ønske, jeg kunne finde…”
Mange business forfattere mener, at dit første skridt bør være at finde behov–ikke notering dine egne evner. Ofte genkende du dit eget behov først. Mange virksomheder er begyndt, når nogen sagde, “Jeg ville ønske, jeg kunne finde nogen til at…” Og en service blev lavet snart bagefter.
2. kigge efter muligheder når en markedsplads ændringer.
I Silver City, New Mexico, hvor jeg bor nu, kan ikke nogle gamle timere få sig selv til at betale tre dollars for kaffe “med ting i det.” Ti år siden, de fortæller mig, de vaskede deres egne hunde og klippes deres egen græsplæner. I dag, folk fra New York, Californien og Chicago ønsker dobbelt-shot lattes, hund groomers og lawn care services – og de forventer at betale.
Nationalt, er karriere marketplace ændret, som fordrevne ledere erkender, at karriere ændre færdigheder adskiller sig fra karriere vækst færdigheder. Jeg finde topledere i stigende grad søger karriere consulting- og de er meget direkte om hvad de ønsker.
Og nogle virksomheder har flyttet deres kreative arbejde in-house, tilføje job for forfattere og designere. Men andre har skåret ned på fastansatte og nu bruge mere freelancere.
3. fokus på levering og efterspørgsel.
Når klienter overveje at starte en virksomhed – selv gå ind i freelancing – de starte med, “Hvor får jeg start kapital?” og “hvilken slags licenser og forsikring skal jeg bruge?” Disse spørgsmål er afgørende – men svarene vil være ligetil.
Dine virkelige udfordring er at identificere et marked, der vil betale for hvad du har at tilbyde. Når du har identificeret markedet, nødt du til at beslutte, hvordan du vil opbygge relationer og levere tjenester. Du kan have en genial idé, der bruger din unikke færdigheder – men ønsker ingen at betale.
Eller du kan finde en kreativ måde at levere en verdslige service. Malcolm Gladwell beskriver i sin seneste bog, Blink, en revisor, der har fundet finansielle succes sælge donuts til kontorer, indsamle penge via en ære.
Bottom Line: Når man overvejer en ny virksomhed venture, dit første spørgsmål bør være, “er der et marked – det er et stort antal mennesker, der er i stand til og villige til at købe? Har de brug for noget, der ikke er endnu tilgængelig?”
Når du får begejstret for at nå frem til et marked, begynder forsikring, afgifter og licenser gøremål at synes håndterbare – selv ubesværet. Du kan finde måder at gøre det hele ske.